Vela Luka - Vieste 2000

- visina: 0.50 m
- masa brodice bez posade: 150 kg
- masa posade: 401 kg

Veslačka ekipa koja je preveslala Jadransko more (gledano od pramca prema kormilaru)

TONKO GUGIĆ - rođen 1955. Dugogodišnji član veslačkog kluba "Ošjak" iz Vele Luke. Aktivno se bavi veslanjem od 1972. godine. Po zanimanju dipl. pravnik.

TINO DRAGOJEVIĆ - rođen 1961. Dugogodišnji član veslačkog kluba "Ošjak" iz Vele Luke a ujedno i trener u klubu. Aktivno se bavi veslanjem od 1976. godine. Završio Fakultet za fizičku kulturu , radi kao profesor u gimnaziji Vela Luka.

NIKŠA PRIŽMIĆ - rođen 1963. godine. Dugogodišnji član veslačkog kluba "Ošjak" iz Vele Luke. Aktivno se bavi veslanjem od 1979.godine. Učesnik je brojnih domaćih i međunarodnih regata između ostalog;
– Osvajanje prvog mjesta na juniorskom prvenstvu Balkana u Splitu 1981.,
- Učesnik svjetskog prvenstva u Birmingenu 1986.
- Učesnik Univerzijade u Zagrebu 1987.

Po zanimanju brodomehaničar.

ANITO ŠEPAROVIĆ - rođen 1968. godine. Dugogodišnji član veslačkog kluba "Ošjak" iz Vele Luke. Aktivno se bavi veslanjem od 1979. pa sve do danas. Učesnik i osvajač brojnih odličja na domaćim i međunarodnim regatama. Po zanimanju elektrotehničar.

EDI ŽUVELA - KORMILAR -  rođen 1960. Godine. Dugogodišnji aktivni sportaš (nogometaš) i član NK "HAJDUK" iz Vele Luke. Po zanimanju dipl. ekonomista.

MARKO MIROŠEVIĆ- Vela Luka, Rezervni veslač

Tijek preveslavanja:
1. dionica: Vela Luka - otok Sušac, duljina 18 Nm. Dolazak u 20:10 sati (23. lipnja)
2. dionica: Sušac – Palagruža, duljina 24 Nm. Dolazak u 03:00 sati (24. lipnja)
3. dionica: Palagruža - Vieste, duljina 30 Nm. Dolazak u 12:45 sati (24. lipnja)

Ukupno : 72 Nm.

Meteorološke prilike:
1.dionica – more mirno (bonaca). Takvo vrijeme se zadržalo još 1 sat i 30 min veslajući prema Palagruži. U 22:00 – počinje puhati jugo koje se pojačavalo što se približavala Palagruža. U blizini Palagruže javljaju se problemi s morskim strujama što je za posljedicu imalo udaljavanje čamca oko 2 NM sjevernije od idealno zamišljene (najbliže) rute.  Oko 03:00 sata posada prelazi Palagružu i kreće prema Italijanskom gradu Vieste. Izlaskom sunca i dolaskom u međunarodne vode vjetar počinje puhati u početku iz SW smjera,
zatim kako je vrijeme odmicalo tako je vjetar mjenjao jačinu i pravac.
Sve to stavilo je posadu u velika iskušenja i izazvalo dodatne probleme. Oko 09:00 sati iz grada Vieste približavao se gliser obalne straže što je značilo da se uplovilo u Italijanske teritorijalne vode. Vjetar je u tom trenutku pokazivao znakove smirivanja. Ali samo prividno, jer ubrzo nakon toga zapuhao je jak NW vjetar koji ponovno stavlja posadu u velika iskušenja i probleme. No uzimajući u obzir blizinu cilja i podršku s pratećeg broda "Olimpija" i turističkog broda "ABA" (koji su svo vrijeme pratili posadu u ovom podvigu) odustajanje nije dolazilo u obzir. Naprotiv to je ulilo novu snagu veslačima i davalo poticaj do samog kraja. Takvo vrijeme ih je pratilo do 12:00 sati dok nisu skrenuli niz vjetar udaljeni od grada Vieste 4 Nm. Veslajući još 45 min uplovili su u grad Vieste dočekani od predstavnika grada i naše delegacije.

Grad Vieste, 14000 stanovnika. Osnovna djelatnost stanovnika - turizam. 50 hotela. Za vrijeme sezone u gradu boravi 250000 turista.

Važne napomene o ovom podvigu

Dionica se odvozila bez prekida (s unaprijed određenim datumom polaska) unatoč nepovoljnim vremenskim prilikama koje su pratile posadu većim djelom puta. Takve vremenske prilike su za posljedicu imale "produljivanje" dionice za 10 Nm što u konačnici daje podatak da je posada zapravo preveslala 82 NM. Sve ovo govori u prilog kakav su podvig napravili veslači koji će ostati upamćem generacijama.

Sportska poruka i inicijativa utemeljena ovim podvigom
Iniciranje međunarodne regate Vieste - Vela Luka.
Osnovna pravila:
- čamac s 4 veslača i kormilarom,
- veslanje bez zaustavljanja,
- Dozvoljene promjene veslača unutar posade

Kontakt i savjeti u svezi inicijative za održavanje međunarodne regate Vieste – Vela Luka
Općina Vela Luka tel/fax: +385 (0)20 812-609

Korišteni podaci: Veslanje 72 NM Tourist agency - "Odisej"--Slovenia, Adresa: Maistrov trg 2, Kranj 4000

Napisao : Mario Prižmić, Vela Luka
Tel: +385 (0)20  813-757
GSM: +385 (0)98 701-123
E- mail: mario.prizmic@du.tel.hr

... po noci
Željan Petković - novinar Slobodne Dalmacije
28. lipnja - Velolučki veslači  odveslali do Italije
Docek u Veloj Luci

Petorica hrabrih velolučkih veslača Anito Šeparović, Nikša Prizmić,Tino Dragojević,Tonko Gugić i kormilar Edi Žuvela, iako mnogo teže nego su pretpostavljali otplovili su na sedam metara dugoj regatnoj brodici "Štropada" za 20 sati    neprestanog veslanja bez stanke i odmora, Jadransko more od Vele Luke do talijanske luke Vieste, rutu dugu 80 nautičkih milja.
- Vlas je falila da ne odustanemo - prisjetila se veslačka momčad nakon povratka. - A onda je, kazali su veslaći, proradi dalmatinski veloluški dišpet. -Rekli smo: "ili ćemo se utopit ili idemo do kraja!" -Deset milja pred talijanskom obalom, u vrime najžešćeg fortunala, kad je kuhala popara od svih vitrova ovega svita, na tren smo shvatili da je prirodna sila jača od nas i da nećemo uspit. Ali tko bi odustao pred ciljem. Stisli smo zube, napregnuli smo se svon forcom, a koćarica koja nas je pratila cilim putem približila se kaiću i zaklonila    nas najvećeg udara vjetra.Tako smo u njezinoj sjeni nikako uspili održavat kurs i veslati prema cilju - prisjetili su se najtežih trenutaka Anito, Nikša,Tino,Tonko i Edi.
-A, počelo je super! - nastavili su priču velolučki veslaći koji su uspjeli nešto što nikome do sada nije pošlo za rukom. - Nezaboravni ispraćaj u petak posljepodne. Tisuća ljudi na rivi, stotinjak baraka oko nas na ispraćaju. Do Sušca prvih 16 milja bonaca ko ulje. Ali eto prvih problema nakon Sušca, prema Palagruži. U prvoj noći crkla je lampadina, ostali smo bez radio veze s pratećim brodom. Veslali smo, a more se dizalo jače i jače. Pred Plagružom prije zore uhvatila nas je najaća psihička i fizička kriza. Veslali smo, a činilo nam se da stojimo na mistu. Zovemo prateći brod, a nema radio veze, crkli mobiteli. Prvi smo put bili dezorjentirani. -    Što je čamac dalje odmicao prema talijanskoj obali, po riječima posade jugo je jače bjesnilo.
- Bacalo nam je more u kaić, a kako nismo mogli do svog frižidera u provi, bacali su nam vodu iz prateće koćarice. U rano jutro jugo je na trenutak palo, a onda ga zamjenila orkanska tramuntana. Mislili smo ,gotovo je. A onda se približila koćarica i zaštitila nas od udara vitra. Tako smo se nekako na jedvite jade uspili približi' talijanskoj obali i pristali u luku Vieste. Po povratku smo kaić ukrcali u kočaricu i na milju, dvi od Luke zaveslali  finiš do rive.- završili su svoju robinzodijadu velolučki veslači koji, kako su uz smjeh na kraju kazali, neće brzo ponovo u kaić. (Ž. Petković)